Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”).
Czym są dane osobowe?
Zgodnie z definicją znajdującą się w RODO, danymi osobowymi są informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania bezpośrednio lub pośrednio osobie fizycznej, w szczególności na podstawie identyfikatora takiego jak imię i nazwisko, numer identyfikacyjny, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy lub jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość osoby fizycznej.
Jakie dane osobowe przetwarzamy?
Zarówno PKO Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych S.A. jak i zarządzanie przez nią fundusze inwestycyjne przetwarzają wyłącznie dane osobowe w zakresie niezbędnym do:
- realizacji umowy o uczestnictwo w funduszach inwestycyjnych,
- wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na administratorze danych osobowych (w szczególności wynikających z ustaw regulujących rynek kapitałowy, przeciwdziałanie praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu oraz ustaw podatkowych),
- celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub stronę trzecią (za które w szczególności uznajemy: prowadzenie korespondencji, dochodzenie i obronę przed roszczeniami, zapobieganie oszustwom, zapewnienie bezpieczeństwa środowiska teleinformatycznego).
W ramach realizacji zadań związanych z danymi osobowymi nie przetwarzamy danych określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, kulturową tożsamość osoby fizycznej.
Kim jest administrator danych osobowych?
Administratorem jest osoba fizyczna lub prawna, organ publiczny, jednostka lub inny podmiot, który samodzielnie lub wspólnie z innymi ustala cele i sposoby przetwarzania danych osobowych.
Kto jest administratorem Pani/Pana danych osobowych?
Administratorem Pani/Pana danych osobowych w zakresie czynności związanych z uczestnictwem jest fundusz inwestycyjny z siedzibą w Warszawie, ul. Świętokrzyska 36, 00-116 Warszawa, telefon +48 22 358 56 56, e-mail: poczta@pkotfi.pl, w imieniu którego działa i którymi zarządza PKO Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych S.A. z siedzibą w Warszawie, ul. Świętokrzyska 36, 00-116 Warszawa.
W zakresie pozostałych czynności, w tym w zakresie marketingu produktów i usług PKO Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych S.A. oraz zarządzanych przez PKO Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych S.A. funduszy inwestycyjnych, administratorem Pani/Pana danych osobowych jest PKO Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych S.A. z siedzibą w Warszawie, ul. Świętokrzyska 36, 00-116 Warszawa, telefon +48 22 358 56 56, e-mail: poczta@pkotfi.pl
Kim jest inspektor ochrony danych?
Inspektor ochrony danych jest wyznaczany przez Administratora na podstawie kwalifikacji zawodowych, a w szczególności wiedzy fachowej na temat prawa i praktyk w dziedzinie ochrony danych oraz umiejętności wypełnienia zadań związanych z przetwarzaniem danych osobowych i korzystaniem z praw związanych z przetwarzaniem danych, a także do realizacji tych zadań.
Kto jest inspektorem ochrony danych i jak mogę się z nim skontaktować?
Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować poprzez adres e-mail: iod@pkotfi.pl, pod numerem telefonu +48 22 358 56 00 lub pisemnie na adres pocztowy Administratora. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych. Inspektorem ochrony danych jest Jakub Wnuk.
Jaka może być podstawa przetwarzania Pani/Pana danych osobowych?
Przetwarzanie jest zgodne z prawem wyłącznie w przypadkach, gdy spełniony jest co najmniej jeden z poniższych warunków:
- osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów;
- przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy;
- przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze;
- przetwarzanie jest niezbędne do ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą, lub innej osoby fizycznej;
- przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi;
- przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią, z wyjątkiem sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony danych osobowych, w szczególności gdy osoba, której dane dotyczą, jest dzieckiem.
W jakich celach mogą być przetwarzane Pani/Pana dane osobowe przez Fundusze PKO?
Fundusze PKO przetwarzają dane osobowe, w zakresie niezbędnym do:
- zawarcia i wykonania umowy o uczestnictwo w Funduszu/Funduszach Inwestycyjnych, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
- wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na administratorze danych osobowych, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO, wynikających z ustawy o funduszach inwestycyjnych i zarządzaniu alternatywnymi funduszami inwestycyjnymi, ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu, ustawy o wykonywaniu Umowy między Rządem Rzeczpospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki w sprawie poprawy wypełniania międzynarodowych obowiązków podatkowych oraz wdrożenia ustawodawstwa FATCA oraz ustawy o wymianie informacji podatkowych z innymi państwami (CRS), ustawy o rachunkowości, ustaw podatkowych;
- celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub stronę trzecią na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO, za które administrator uznaje: dochodzenie i obronę przed roszczeniami, zapobieganie oszustwom, przesyłanie danych w ramach grupy przedsiębiorstw, prowadzenie statystyk i analiz, zapewnienie bezpieczeństwa środowiska teleinformatycznego, stosowanie systemów kontroli wewnętrznej.Cele te mogą występować łącznie lub osobno. Każdorazowo, uczestnik lub inwestor jest informowany o celu przetwarzania danych osobowych w klauzuli informacyjnej przedstawionej przy przekazaniu danych.
W jakich celach mogą być przetwarzane Pani/Pana dane osobowe przez Towarzystwo?
Towarzystwo przetwarza dane osobowe, w zakresie niezbędnym do:
- celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub stronę trzecią na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych, za które administrator uznaje: udzielenia przez Towarzystwo odpowiedzi na korespondencję, dochodzenie i obronę przed roszczeniami, zapobieganie oszustwom, przesyłanie danych w ramach grupy przedsiębiorstw, prowadzenie statystyk i analiz, zapewnienie bezpieczeństwa środowiska teleinformatycznego, stosowanie systemów kontroli wewnętrznej;
- marketingu produktów i usług Towarzystwa oraz zarządzanych przez Towarzystwo funduszy inwestycyjnych, w tym w celach analitycznych i profilowania oraz w celu otrzymywania informacji handlowych w objętych zgodą kanałach, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO[1]. Profilowanie będzie realizowane dla określenia preferencji lub potrzeb w zakresie produktów lub usług ww. podmiotów oraz przedstawienia odpowiedniej oferty.
Cele te mogą występować łącznie lub osobno. Każdorazowo, uczestnik lub inwestor jest informowany o celu przetwarzania danych osobowych w klauzuli informacyjnej przedstawionej przy przekazaniu danych.
[1] Zgodnie z przyjętą praktyką wykorzystywania danych osobowych dla celów marketingu produktów i usług Towarzystwo oraz zarządzanych przez Towarzystwo funduszy inwestycyjnych, w tym w celach analitycznych i profilowania, materiały reklamowe wysyłane są do uczestników i inwestorów jedynie w oparciu o wyrażoną wyraźną zgodę wykorzystania danych w tym celu. Nie przekazujemy danych osobowych do podmiotów trzecich w celu marketingu ich usług i produktów.
Przez jaki okres będą przechowywane Pani/Pana dane osobowe?
Administrator będzie przechowywał Pani/Pana dane przez okres:
- wykonywania umowy o uczestnictwo w funduszu/funduszach,
- wypełniania obowiązków prawnych ciążących na administratorze,
- dochodzenia i obrony przed roszczeniami przez okres wynikający z biegu ogólnych terminów przedawnienia roszczeń liczony od ustania uczestnictwa,
- do momentu cofnięcia zgody lub wyrażenia sprzeciwu na przetwarzanie w celu marketingu bezpośredniego.
Do jakich odbiorców przekazywane będą Pani/Pana dane osobowe?
Fundusze inwestycyjne zarządzane przez Towarzystwo będą mogły przekazywać Pani/Pana dane osobowe: agentowi transferowemu prowadzącego rejestr uczestników, depozytariuszowi, dystrybutorowi jednostek uczestnictwa u którego danych uczestnik złożył zlecenie, podmiotom świadczącym usługi doradcze, audytowe, księgowe, informatyczne, pomocnicze, archiwizacji i niszczenia dokumentów, marketingowe, jak również biegłym rewidentom w związku z audytem.
Prawo dostępu do danych osobowych
Ma Pani/Panu prawo dostępu do swoich danych osobowych oraz prawo żądania ich sprostowania, usunięcia, czy ograniczenia przetwarzania.
Prawo do wniesienia sprzeciwu
W zakresie w jakim podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest przesłanka prawnie uzasadnionego interesu administratora, ma Pani/Pan także prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych ze względu na Pani/Pana szczególną sytuację.
W przypadku gdy administrator wykorzystuje przesłankę prawnie uzasadnionego interesu administratora do celu marketingu bezpośredniego ma Pani/Pan także prawo wniesienia sprzeciwu (bez względu na sytuację).
Informujemy, iż Towarzystwo ani fundusze inwestycyjne zarządzane prze Towarzystwo, nie wykorzystują przesłanki prawnie uzasadnionego interesu administratora do celu marketingu bezpośredniego. Takie informacje otrzymają Państwo tylko w przypadku wyrażenia zgody na wykorzystanie danych osobowych w tym celu.
Prosimy jednocześnie pamiętać, iż podanie Pani/Pana danych osobowych jest dobrowolne, jednak jest niezbędne do realizacji Pani/Pana uczestnictwa w Funduszu/Funduszach i brak ich podania uniemożliwi zawarcie umowy o uczestnictwo, a sprzeciw na przetwarzanie danych osobowych zgłoszony w tym zakresie nie będzie uwzględniany.
Prawo do wycofania zgody
W zakresie, w jakim podstawą przetwarzania Pani/Pana dane osobowych jest zgoda, ma Pani/Pan prawo wycofania zgody. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.
W przypadku wykorzystania prze Towarzystwo danych osobowych dla celów marketingu produktów i usług PKO TFI oraz zarządzanych przez PKO TFI funduszy inwestycyjnych, w tym w celach analitycznych i profilowania ma Pani/Pan możliwość wycofania zgody na jeden wybrany lub każdy z kanałów komunikacji (e-mail, telefon).
Prawo do przenoszenia danych
W zakresie w jakim podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest przesłanka zawarcia i realizacji umowy lub zgoda, ma Pani/Pan prawo do przenoszenia swoich danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora swoich danych osobowych w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego. Może Pani/Pan przesłać te dane innemu administratorowi danych.
Prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego
Ma Pani/Pan również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. W zakresie danych przetwarzanych przez Towarzystwo oraz fundusze inwestycyjne zarządzane przez Towarzystwo właściwym organem do wniesienia skargi jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Zlecenia składane przez dystrybutorów skutkują powstaniem dwóch niezależnych relacji prawnych: umowa dystrybucyjna (najczęściej Przyjmowania i przekazywania zleceń, czasem umowa na usługi doradcze itp.) z dystrybutorem oraz odrębna relacja prawna wynikająca z uczestnictwa w funduszu inwestycyjnym. Powyższe skutkuje faktem, iż dane osobowe są przetwarzane przez dwóch niezależnych Administratorów Danych Osobowych:
- fundusz zarządzany przez Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych,
- dystrybutora. - Inspektor Danych Osobowych (IOD) w PKO TFI
IOD w PKO TFI jest Dyrektor Departamentu Zgodności p. Jakub Wnuk. W PKO TFI przyjęliśmy, z racji istotności zagadnienia ochrony danych osobowych, że IOD będzie miał wsparcie zespołu tj. dwojga pracowników Departamentu Zgodności PKO TFI, posiadających wieloletnie doświadczenie w zakresie ochrony danych osobowych. Niezależnie od powyższego, IOD ma wsparcie pozostałych pracowników, w szczególności Departamentu Prawnego oraz Zespołu Infrastruktury i Administracji.
Niniejszym oświadczam, że zostałem poinformowany, że:
- Administratorem/administratorami moich danych osobowych jest/są fundusz/fundusze („Fundusz”/„Fundusze”) z siedzibą w Warszawie, ul. Świętokrzyska 36, 00-116 Warszawa, telefon +48 22 358 56 56, e-mail: poczta@pkotfi.pl, w imieniu których działa i którymi zarządza PKO Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych S.A. („Towarzystwo”) z siedzibą w Warszawie, ul. Świętokrzyska 36, 00-116 Warszawa;
- dane kontaktowe inspektora ochrony danych Towarzystwa: e-mail: iod@pkotfi.pl, telefon +48 22 358 56 00,
- moje dane osobowe przetwarzane będą, w zakresie niezbędnym do:
- zawarcia i wykonania umowy o uczestnictwo w Funduszu/Funduszach Inwestycyjnych, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych”);
- wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na administratorze danych osobowych, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych, wynikających z ustawy z dnia 27 maja 2004 r. o funduszach inwestycyjnych i zarządzaniu alternatywnymi funduszami inwestycyjnymi, ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu, ustawy z dnia 9 października 2015 r. o wykonywaniu Umowy między Rządem Rzeczpospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki w sprawie poprawy wypełniania międzynarodowych obowiązków podatkowych oraz wdrożenia ustawodawstwa FATCA oraz ustawy z dnia 9 marca 2017 r. o wymianie informacji podatkowych z innymi państwami (CRS), ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości, ustaw podatkowych;
- do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub stronę trzecią na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych, za które administrator uznaje: dochodzenie i obronę przed roszczeniami, zapobieganie oszustwom, przesyłanie danych w ramach grupy przedsiębiorstw, prowadzenie statystyk i analiz, zapewnienie bezpieczeństwa środowiska teleinformatycznego, stosowanie systemów kontroli wewnętrznej ,
- odbiorcami moich danych osobowych są: agent transferowy prowadzący rejestr uczestników Funduszu /Funduszy, depozytariusz, dystrybutorzy jednostek uczestnictwa, podmioty świadczące usługi doradcze, audytowe, księgowe, informatyczne, archiwizacji i niszczenia dokumentów, marketingowe, jak również biegli rewidenci w związku z audytem;
- moje dane osobowe będą przechowywane przez okres: wykonywania umowy, wypełniania obowiązków prawnych ciążących na administratorze oraz dochodzenia i obrony przed roszczeniami przez okres wynikający z biegu ogólnych terminów przedawnienia roszczeń liczony od ustania uczestnictwa,
- mam prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania moich danych osobowych do celu marketingu bezpośredniego, w zakresie, w jakim przetwarzanie jest związane z marketingiem bezpośrednim,
- mam prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania moich danych osobowych gdy przetwarzanie jest niezbędne do pozostałych celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania,
- posiadam prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych,
- przysługuje mi uprawnienie wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
- podanie moich danych osobowych jest dobrowolne, jednak jest niezbędne do realizacji mojego uczestnictwa w Funduszu/Funduszach i brak ich podania uniemożliwi zawarcie umowy.
- Administratorem danych osobowych Pracownika jest PKO EMERYTURA – specjalistyczny fundusz inwestycyjny otwarty (dalej „Fundusz”) z siedzibą w Warszawie („Fundusz”), ul. Świętokrzyska 36, 00-116 Warszawa, telefon +48 22 358 56 56, e-mail: poczta@pkotfi.pl, w imieniu którego działa i którym zarządza PKO Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych SA (dalej „Towarzystwo”) z siedzibą w Warszawie, ul. Świętokrzyska 36, 00-116 Warszawa.
- Dane kontaktowe inspektora ochrony danych Towarzystwa: e-mail: iod@pkotfi.pl, telefon +48 22 358 56 00 lub pisemnie na adres pocztowy administratora danych.
- Dane osobowe są przetwarzane jedynie w konkretnych i prawnie uzasadnionych celach związanych z prowadzaną przez Fundusz działalnością w zakresie niezbędnym do:
- wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na administratorze danych osobowych, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO, które mogą wynikać w szczególności z ustawy z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych, ustawy z dnia 27 maja 2004 r. o funduszach inwestycyjnych i zarządzaniu alternatywnymi funduszami inwestycyjnymi, ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości, ustaw podatkowych oraz innych aktów prawnych których stosowanie niezbędne jest do świadczenia przedmiotowej usługi;
- zawarcia i wykonania umowy o prowadzenie PPK oraz związanej z tym umowy o uczestnictwo w Funduszu, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych) (dalej „RODO”);
- do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub stronę trzecią na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, za które Fundusz uznaje: dochodzenie i obronę przed roszczeniami, zapobieganie oszustwom, przesyłanie danych w ramach grupy przedsiębiorstw, prowadzenie statystyk i analiz, zapewnienie bezpieczeństwa środowiska teleinformatycznego, stosowanie systemów kontroli wewnętrznej.
- Dane osobowe nie są poddane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji w tym profilowaniu.
- Odbiorcami danych osobowych są: agent transferowy prowadzący rejestr uczestników Funduszu, Depozytariusz, podmioty świadczące usługi doradcze, audytowe, księgowe, informatyczne, archiwizacji i niszczenia dokumentów, marketingowe, jak również biegli rewidenci w związku z audytem. Administrator jest zobowiązany także udostępnić również dane osobowe na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa. Jednocześnie informujemy, iż administrator nie zamierza przekazywać Pana/Pani danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
- Dane osobowe będą przechowywane przez okres: wykonywania umowy, wypełniania obowiązków prawnych ciążących na administratorze oraz dochodzenia i obrony przed roszczeniami przez okres wynikający z biegu ogólnych terminów przedawnienia roszczeń liczony od ustania uczestnictwa w Funduszu.
- Uczestnikowi przysługuje prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych do celu marketingu bezpośredniego, w zakresie, w jakim przetwarzanie jest związane z marketingiem bezpośrednim.
- Uczestnikowi przysługuje prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, gdy przetwarzanie jest niezbędne do pozostałych celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed zgłoszeniem sprzeciwu.
- Uczestnik posiada prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych do innego administratora danych.
- Uczestnikowi przysługuje uprawnienie wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Dane osobowe Pracownika zostały udostępnione administratorowi przez Pracodawcę i mogą obejmować imię (imiona), nazwisko, adres zamieszkania, adres do korespondencji, numer telefonu, adres poczty elektronicznej, numer PESEL, datę urodzenia, serię i numer dowodu osobistego lub numer paszportu albo innego dokumentu potwierdzającego tożsamość.
Oświadczam również, że zostałem poinformowany, że:
- administratorem moich danych osobowych jest PKO Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych S.A. („Administrator”) z siedzibą w Warszawie, ul. Świętokrzyska 36, 00-116 Warszawa,
- dane kontaktowe inspektora ochrony danych: e-mail: iod@pkotfi.pl, telefon +48 22 358 56 00,
- moje dane osobowe przetwarzane będą w celu otrzymywania informacji handlowych w objętych zgodą kanałach, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”),
- odbiorcą moich danych osobowych mogą być w szczególności: agent transferowy prowadzący rejestr uczestników funduszy inwestycyjnych zarządzanych przez towarzystwo, depozytariusz, dystrybutorzy jednostek uczestnictwa, podmioty świadczące usługi doradcze i audytowe, informatyczne, archiwizacji i niszczenia dokumentów oraz usługi marketingowe na rzecz funduszy inwestycyjnych lub towarzystwa, biegli rewidenci w związku z audytem;
- moje dane osobowe będą przetwarzane na potrzeby prowadzenia przez Administratora marketingu nie dłużej niż do momentu cofnięcia zgody lub wyrażenia sprzeciwu na przetwarzanie w celu marketingu bezpośredniego,
- posiadam prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych;
- mam możliwość wycofania zgody na każdy z kanałów komunikacji, a wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania danych osobowych, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem;
- mam prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania moich danych osobowych do celu marketingu bezpośredniego, w tym profilowania, w zakresie, w jakim przetwarzanie jest związane z marketingiem bezpośrednim,
- przysługuje mi uprawnienie wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- wyrażenie zgody na kontaktowanie się ze mną każdym z kanałów komunikacji jest dobrowolne.
- Administratorem Twoich danych osobowych jest PKO Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych S.A. („Towarzystwo” lub „PKO TFI”) z siedzibą w Warszawie, ul. Świętokrzyska 36, 00-116 Warszawa, telefon +48 22 358 56 56, e-mail: poczta@pkotfi.pl,
- dane kontaktowe Inspektora ochrony danych Towarzystwa: e-mail: iod@pkotfi.pl, telefon +48 22 358 56 00,
- Twoje dane osobowe w zakresie: imię, nazwisko, stanowisko, nazwa firmy, służbowy adres email, służbowy numer telefonu zostały nam przekazane bezpośrednio od Ciebie lub wskazane przez przedstawiciela firmy, w której jesteś zatrudniony,
- Twoje dane osobowe przetwarzane są w celu wynikającym z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub stronę trzecią na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych, za które administrator uznaje w szczególności: nawiązanie lub utrzymanie relacji biznesowej, bieżący kontakt w ramach współpracy zawodowej, składania lub przyjmowania ofert, dochodzenie i obronę przed roszczeniami, zapobieganie oszustwom, przesyłanie danych w ramach grupy przedsiębiorstw, prowadzenie statystyk i analiz, zapewnienie bezpieczeństwa środowiska teleinformatycznego, stosowanie systemów kontroli wewnętrznej,
- odbiorcami Twoich danych osobowych mogą być: agent transferowy prowadzący rejestr uczestników funduszy inwestycyjnych zarządzanych przez towarzystwo, depozytariusz, dystrybutorzy jednostek uczestnictwa, podmioty świadczące usługi doradcze i audytowe, informatyczne, archiwizacji i niszczenia dokumentów oraz usługi marketingowe na rzecz funduszy inwestycyjnych lub towarzystwa, biegli rewidenci w związku z audytem,
- Twoje dane osobowe będą przechowywane przez okres: realizacji uzasadnionego interesu administratora oraz przez okres wynikający z biegu ogólnych terminów przedawnienia roszczeń liczony od dnia wymagalności roszczeń,
- przysługuje Ci prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych, gdy przetwarzanie jest niezbędne do realizacji celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania,
- przysługuje Ci prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych,
- przysługuje Ci uprawnienie wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
- podanie Twoich danych osobowych jest dobrowolne, jednak jest niezbędne do prowadzenia sprawnej komunikacji w ramach współpracy biznesowej.
- Administratorem danych osobowych jest PKO Emerytura – specjalistyczny fundusz inwestycyjny otwarty z siedzibą w Warszawie, ul. Świętokrzyska 36, 00-116 Warszawa,
- dane kontaktowe inspektora ochrony danych Towarzystwa: e-mail: iod@pkotfi.pl, telefon +48 22 358 56 00,
- dane osobowe przetwarzane są w celu umożliwienia bieżącej realizacji współpracy pomiędzy Funduszem a Pracodawcą wynikającej z Umowy,
- administrator przetwarza następujące kategorie danych osobowych: imię, nazwisko, służbowy numeru telefonu komórkowego, służbowy adres e-mail,
- odbiorcami danych osobowych mogą być podmioty świadczące usługi na rzecz Funduszu, w szczególności usługi doradcze, audytowe, księgowe, informatyczne, archiwizacji i niszczenia dokumentów, jak również biegli rewidenci w związku z audytem,
- dane osobowe będą przechowywane przez okres wykonywania Umowy oraz dochodzenia i obrony przed roszczeniami wynikającymi z Umowy przez okres wynikający z biegu ogólnych terminów przedawnienia roszczeń liczony od wygaśnięcia Umowy,
- pracownikowi przysługuje: prawo dostępu do danych osobowych oraz prawo żądania ich sprostowania, ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania, prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych; W celu skorzystania z powyższych praw należy skontaktować się z administratorem danych lub z inspektorem ochrony danych. Dane kontaktowe wskazane są wyżej,
- dane osobowe zostały udostępnione Funduszowi przez Pracodawcę.
- Dane kontaktowe inspektora ochrony danych Towarzystwa: e-mail: iod@pkotfi.pl, telefon +48 22 358 56 00.
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest PKO Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych S.A. z siedzibą w Warszawie, ul. Świętokrzyska 36, 00-116 Warszawa, telefon +48 22 358 56 56, e-mail: poczta@pkotfi.pl.
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są na podstawie:
a) art. 6 ust. 1 lit. c RODO1 w celu realizacji obowiązków wynikających z ustawy o ochronie sygnalistów2 w związku z przekazanym przez Panią/Pana zgłoszeniem wewnętrznym (dalej „zgłoszenie”), w zakresie niezbędnym do przyjęcia zgłoszenia lub podjęcia ewentualnego działania następczego;
b) na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub stronę trzecią, za które administrator uznaje: dochodzenie i obronę przed roszczeniami, zapobieganie oszustwom, zapewnienie bezpieczeństwa środowiska teleinformatycznego, stosowanie systemów kontroli wewnętrznej. - Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być: podmioty świadczące usługi doradcze, audytowe, informatyczne, archiwizacji i niszczenia dokumentów, a także podmioty, którym administrator powierzył przetwarzanie danych osobowych na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych osobowych w zakresie związanym z przyjmowaniem i obsługą zgłoszeń.
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane w związku z przyjęciem zgłoszenia lub podjęciem działań następczych, będą przechowywane przez okres 3 lat po zakończeniu roku kalendarzowego, w którym przekazano zgłoszenie zewnętrzne do organu publicznego właściwego do podjęcia działań następczych lub zakończono działania następcze, lub po zakończeniu postępowań zainicjowanych tymi działaniami, albo przez okres niezbędny do dochodzenia i obrony przed roszczeniami przez okres wynikający z biegu ogólnych terminów przedawnienia roszczeń.
- Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane do celu marketingu bezpośredniego.
- Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, ani nie będą podlegały profilowaniu.
- Ma Pani/Pan prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych, gdy przetwarzanie jest niezbędne do pozostałych celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania.
- Ma Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych.
- Przysługuje Pani/Panu uprawnienie wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Podanie Pani/Pana danych osobowych jest dobrowolne, jednak niezbędne do przyjęcia zgłoszenia oraz podjęcia działań następczych.
1 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
2 Ustawa z dnia 14 czerwca 2024 o ochronie sygnalistów.