
WPŁATA DODATKOWA PRACODAWCY DO PPK
Twój bonus dla pracowników.
Dowiedz się więcej
Jako pracodawca możesz wpłacać dodatkowe pieniądze dla uczestników PPK. Zrobisz to zawierając umowę o zarządzanie lub w trakcie jej trwania.
Wysokość wpłaty dodatkowej pracodawcy może wynosić maksymalnie 2,5% wynagrodzenia, o którym mowa w Ustawie o PPK.
Wpłaty dodatkowe mogą być elementem systemu motywacyjnego, wyróżniając Twoją firmę na rynku pracy.
Wpłaty dodatkowe do PPK, podobnie jak wpłaty podstawowe:
- nie są wliczane do wynagrodzenia stanowiącego podstawę ustalenia wysokości obowiązkowych składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe,
- stanowią koszt uzyskania przychodu podmiotu zatrudniającego.
Jako Pracodawca możesz odprowadzać wpłaty dodatkowe dla wszystkich uczestników PPK lub dla wybranej grupy np. uzależniając je od stażu pracy. Można przyjąć inne kryteria niż staż pracy – trzeba je zapisać
w regulaminie wynagrodzeń lub w układzie zbiorowym pracy obowiązującym w firmie.
Wysokość wpłaty dodatkowej możesz wskazać podczas zawierania umowy o zarządzanie PPK (pytanie
o wpłaty dodatkowe pojawi się w formatce).
Jeżeli masz już zawartą umowę bez wskazania wpłat dodatkowych pracodawcy, możesz to łatwo zmienić, aneksując umowę w Aplikacji iPPK.

Pamiętaj, że możesz w każdej chwili zmienić wysokość wpłat dodatkowych pracodawcy lub zrezygnować z ich odprowadzania.
Inwestowanie wiąże się z ryzykiem. Przed inwestycją zapoznaj się z KID oraz Prospektem Funduszu. Prezentowane wyniki historyczne nie stanowią gwarancji podobnych rezultatów inwestycji w przyszłości. Pełna treść noty prawnej.